Duit Lesap Selepas Daftar PADU? Ini Penjelasannya!

Duit Lesap Selepas Daftar

Penjelasan Mengenai Duit Lesap Selepas Mendaftar PADU

Duit Lesap Selepas Daftar PADU? Ini Penjelasannya! – KUALA TERENGGANU: Orang ramai diminta untuk membuat semakan dengan saluran rasmi kerajaan sebelum menyebarkan sebarang maklumat berhubung dakwaan berlakunya kehilangan wang selepas membuat pendaftaran dalam sistem Pangkalan Data Utama (PADU).

Kementerian Ekonomi dalam kenyataan melalui platform X pada Khamis menjelaskan, maklumat itu mendakwa kejadian itu berlaku kepada guru sekolah di Terengganu dan ditularkan melalui media sosial Facebook dan aplikasi mudah alih, WhatsApp.

“Sekiranya anda menerima mesej seperti gambar yang tertera, maklumat tersebut adalah palsu. Selepas semakan dibuat, tiada sebarang laporan polis berkenaan isu tersebut di Terengganu.

Duit Lesap Selepas Daftar

Baca Juga:

Tiada Aduan Berkaitan Duit Lesap Selepas Daftar PADU

“Tiada juga sebarang aduan berkenaan isu tersebut di dalam sistem aduan kerajaan (SISPAA).

“Berhati-hati dan semak dengan saluran rasmi kerajaan sebelum berkongsi apa-apa maklumat daripada sumber tidak rasmi,” kata kenyataan itu.

Duit Lesap Selepas Daftar

Jelas kenyataan itu lagi, isu berkenaan telah dipanjangkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk tindakan lanjut.

Berdasarkan perkongsian sama, mesej tular tersebut mendakwa kes kehilangan wang itu berlaku kepada guru di daerah Dungun di mana kerugian dikatakan mencecah sehingga RM1,000.

SUMBER: Sinar Harian